Ik wil mijn team ontwikkelen

Klanten zijn kritischer zijn dan ooit en de klantverwachtingen nemen toe. Simpelweg voldoen aan klantverwachtingen is niet meer genoeg. Je moet de klant verrassen tijdens de ‘customer journey’, van begin tot eind. Doe het werk niet ‘gewoon goed’, maar ‘extra goed’. En lever niet alleen een uitmuntende service, maar denk ook aan nevenfactoren zoals vriendelijkheid en empathie, die minstens zo belangrijk zijn. En daarbij spelen de medewerkers van uw klantenservice en sales afdeling een cruciale rol. Zij hebben immers veelvuldig contact met de klant en kunnen daarin het verschil maken voor de klant. Als je medewerkers hierbij goed inspelen op de customer journey van de klant ga je echt fans maken van je klanten.

Uit ervaring weten wij dat het niet voor alle medewerkers even gemakkelijk is om bijvoorbeeld in een gesprek de onderliggende behoeften van de klant te herkennen. Daarnaast wordt er ook vaak gebruik gemaakt van ‘gescripte’ gesprekken. Klanten herkennen dit en haken af. De kunst is dan ook om empathie te tonen en de klant het gevoel te geven dat hij of zij gehoord wordt. Maar dat kan alleen als uw medewerker zich bewust is van zijn rol om ook écht contact te maken met de klant. Met overtuiging. Een vanzelfsprekendheid die niet iedere medewerker zich realiseert maar die wel HET verschil kan maken.

Agilis heeft verschillende trainingen ontwikkeld die uw medewerkers hierbij kunnen ondersteunen. Zodat uw klanten ook daadwerkelijk fans worden!

Hulp nodig om je medewerkers te laten excelleren en van je klanten fans te kunnen maken? Bel ons op 088-1009000 of neem contact op via mail.

Een greep uit onze coaching en trainingstrajecten:

– Ik heb écht contact met mijn klant!
– Ik bel met overtuiging!
– Ik kan de behoeften van mijn klant herkennen!
– Klanttevredenheid vergroten door leren luisteren
– Commercieel telefoneren door leren luisteren
Elearning modules voor klantenservice medewerkers
Elearning modules voor gemeentes

Indien u interesse hebt om onderscheidende e-learning (samen) met ons te ontwikkelen? Kijk dan bij Alearn.