Planning & Forecasting

Om meer waarde uit uw klantcontacten te halen is een goede bereikbaarheid van uw klantcontact organisatie essentieel. Planning en forecasting is dé manier om ervoor te zorgen dat uw medewerkers optimaal ingezet kunnen worden op het juiste moment. We weten uit ervaring dat veel organisaties plannen op basis van de beschikbaarheid van medewerkers, terwijl niet gekeken wordt naar het aanbod van binnenkomende vragen. Terwijl u juist dáár winst kunt behalen.

Agilis kan u helpen om slimmere planningen te maken, waarna wij u coachen en trainen om de methode die wij gebruiken zelf toe te passen.

Hoe werkt het

Op basis van de gegevens die wij uit de telefooncentrale en het e-mail systeem van uw klantcontact organisatie kunnen destilleren, maken wij een conceptplanning voor uw klantcontact organisatie. Hierbij houden wij rekening met de gewenste service levels, gemiddelde afhandeltijden voor telefoongesprekken en e-mails en, indien gewenst, een efficiënte blending van de verschillende vormen van klantcontacten (e-mails of chats afhandelen terwijl er gewacht wordt op een nieuw telefoongesprek).

Op basis van historische gegevens (in verband met seizoensinvloeden)  kunnen wij dan een conceptplanning per week en per dag opstellen. Optioneel kunnen wij op basis van de beschikbaarheid van de medewerkers een weekrooster koppelen aan de planning.

Een Agilis consultant traint uw teamleiders op het maken van een slimme, efficiënte planning. Wij maken hierbij ondermeer gebruik van een Erlang-C calculatie, een methodiek waarbij op basis van aanbod via de diverse kanalen en gewenste Service Levels een planning wordt gemaakt per dagdeel.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Vul onderstaand formulier in, dan bellen wij u voor een afspraak.

 

Bel Mij