Ziggo Zakelijk

Ziggo is de grootste aanbieder van kabeltelevisie in Nederland, en voorziet (april 2015) meer dan vier miljoen huishoudens van ten minste één dienst: 871.800 huishoudens van alleen analoge televisie, 3.368.000 huishoudens van analoge- en digitale televisie, 3.076.300 huishoudens van een internetverbinding en 2.568.600 huishoudens van telefonie.

 

UPC (voor re branding naar Ziggo) had nog geen partnerkanaal in de klein zakelijke markt. Gezien de ontwikkelingen in de markt, was er wel een grote urgentie om een dergelijk partnerkanaal op te starten.

 

Samen met Agilis heeft UPC een businesscase uitgewerkt om te zorgen voor additionele verkoop in het klein zakelijk segment. Sinds 2012 is Agilis volledig verantwoordelijk voor het Business to Business kanaal van Ziggo Zakelijk (voorheen UPC Small Business) en zijn meer dan 1200 partners getraind en worden dag in dag uit gestimuleerd en ondersteund om het maximale uit het verkoopkanaal te halen.

 

Ook na re branding van UPC naar Ziggo Zakelijk blijkt het partnerkanaal een zeer grote bijdrage te leveren aan de totale omzet van Ziggo Zakelijk.

U-center

‘Goed is niet goed genoeg.’ Zo luidt het motto van het therapeutisch behandelmodel van U-center voor mensen die moeten leven met een geestelijk gezondheidsprobleem. Dat kan zich uiten in een stemmingsstoornis, afhankelijkheidsprobleem, depressie, trauma, burn-out of angstklachten. U-center wil ervoor zorgen dat deze mensen door een intensieve, therapeutische behandeling na gemiddeld 7 weken kunnen terugkeren in de maatschappij (thuis en/of werkplek).

 

U-center heeft Agilis gevraagd haar klantenservice te professionaliseren en een plan van aanpak op te leveren dat rekening houdt met de verdere groei van U-center. Agilis heeft de organisatie doorgelicht en een praktisch rapport opgesteld waarin duidelijk werd hoe de klantenservice op een andere manier ingericht kon worden, rekening houdend met de gewenste groei. Hierna heeft Agilis geholpen met de implementatie van de nieuwe inrichting van de klantenservice. Ook zijn de medewerkers getraind.

MUNT Hypotheken

MUNT Hypotheken is een relatief nieuwe aanbieder van hypotheken in Nederland. Zij verkopen een prachtig hypotheekproduct via een netwerk van onafhankelijke hypotheekadviseurs.

 

MUNT Hypotheken wil een onderscheidende service bieden. Om inzicht te verkrijgen hoe de service werd gewaardeerd door hun ketenpartners en het indirecte verkoopkanaal, heeft MUNT Hypotheken aan Agilis gevraagd dit te onderzoeken en een advies op te stellen.

 

Naar aanleiding van de input die Agilis heeft verkregen door middel van mysterycalls, interviews en een scan bij de betrokken samenwerkingspartijen, hebben wij een advies en roadmap opgesteld om de service van MUNT Hypotheken (kwaliteit, processen en structuur) naar een nóg hoger niveau te brengen. Ook hebben we trainingen verzorgd voor een aantal medewerkers.

 

Door deze aanpak is MUNT Hypotheken erin geslaagd de service aanzienlijk te verbeteren. Het aantal failure demand gesprekken is gedaald, de slimmere inrichting van de telefonie heeft ervoor gezorgd dat meer werk met minder mensen gedaan kon worden en er is een chatkanaal toegevoegd voor vragen die direct online beantwoord kunnen worden.