Failure / Value Demand Analyse

Uw klantcontactkosten reduceren met 10-50% met nog gelukkigere klanten?

Wist u dat meer dan 50% van de telefoontjes van klanten bij veel organisaties vaak onnodig zijn? Dit komt uit onderzoek dat wij hebben gedaan bij 5 van onze grootste opdrachtgevers.

Klanten die bellen omdat er iets fout gaat in de service die u biedt, omdat u een probleem niet heeft opgelost naar aanleiding van een eerdere call, of omdat de klant niet de juiste informatie op uw website kan vinden.

Wij noemen deze onnodige klantcontacten Failure Demand. Een contact dat de klant eigenlijk niet had willen hebben met de organisatie. Failure Demand contacten wil je als organisatie uiteraard zoveel mogelijk voorkomen (door de juiste processen, communicatie etc.) en indien ze er toch zijn, tegen zo laag mogelijke kosten afhandelen.

Het tegenovergestelde van Failure Demand is Value Demand. Dit zijn contacten die waarde toevoegen voor de organisatie. De klant heeft contact met de organisatie omdat hij/zij iets van de organisatie nodig heeft. Niet omdat er iets niet goed is gegaan in de ogen van de klant.

Binnen de Agilis ‘Roadmap to Customer Excellence’-aanpak is Failure & Value Demand een sturingsmiddel om de professionaliteit en effectiviteit van een organisatie te verbeteren en de klantcontact organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Met onze Failure / Value Demand aanpak krijgt u:

  • Inzicht in Failure en Value Demand vragen van uw klanten. Niet alleen binnen de klantenservice of -balie maar breder in de organisatie.
  • Een structurele oplossing om continu uw organisatie te verbeteren.
  • Door Value Demand vragen te leren herkennen kunt u meer cross- & upsell kansen creëren

Wilt u weten of de Failure / Value Demand analyse voor uw organisatie ingezet kan worden? Vul onderstaand formulier in, dan bellen wij u voor een afspraak.

 

Bel Mij